Zadzwoń: 513 179 616
Chętnie doradzimy w doborze myjki i chemii czyszczącej
CZYSZCZENIE GAŹNIKÓW W MYJCE ULTRADŹWIĘKOWEJ:
Czyszczenie ultradźwiękowe to najlepsza metoda czyszczenia gaźników- a są to urządzenia, które nie tolerują brudu i nawet małe ziarenko piasku jest w stanie zaburzyć ich prawidłową pracę.
Do tego czyszczenie powinno być maksymalnie precyzyjne ponieważ każdy zniszczony gwint, źle wkręcona dysza zwyczajnie zniszczy gaźnik. Korpusy gaźników wykonane są ze stopów lekkich i ich ukruszenie, czy zniszczenie gwintu przy czyszczeniu źle dobranym oprzyrządowaniem najczęściej kończy się złomowaniem
Gaźniki przeważnie zanieczyszczają się resztkami oleju i brudu z dysz wtryskowych, pozostałościami spalania ze świec zapłonowych,
szlamem i osadami gromadzącymi się w niewielkich otworach.
Te zabrudzenia bardzo trudno usunąć za pomocą tradycyjnych metod czyszczenia.
Czasami zdarza się że brudy osadzą się w kanalikach, do których dostęp był przed ich zaślepieniem podczas produkcji- wtedy jedyną metodą dotarcia do nich i oczyszczenia jest kąpiel ultradźwiękowa
Myjka ultradźwiękowa czyści przedmioty dzięki działaniu fal ultradźwiękowych rozchodzących się w wannie myjki wypełnionej wodą ze specjalnym środkiem czyszczącym.
W wyniku efektu kawitacji zachodzącej pod wpływem fal ultradźwiękowych w płynie powstają, a następnie implodują miliony mikropęcherzyków, co generuje silne lokalne zmiany ciśnienia płynu – w efekcie cały ten proces powoduje oddzielanie przylegającego zabrudzenia od powierzchni przedmiotu.
Działanie ultradźwięków umożliwia oczyszczenie wszelkich niedostępnych albo trudno dostępnych miejsc w gaźniku równie skutecznie jak odsłoniętych powierzchni.
Ponieważ ultradźwięki nie uszkadzają w żaden sposób czyszczonego przedmiotu, pierścienie uszczelniające, uszczelki i części plastikowe nie muszą być zdejmowane.
Myjki ultradźwiękowe EMAG serii HC, jak też większość myjek Sonorex i Walter Powersonic, posiadają również funkcję podgrzewania płynu czyszczącego, co zwiększa skuteczność i zmniejsza czas czyszczenia.
Środkiem czyszczącym używanym najczęściej do czyszczenia gaźników jest EM-404 firmy EMAG – koncentrat używany w roztworze wodnym o stężeniu 3-5%.
Do typowej myjki używanej w warsztacie samochodowym (o pojemności 3-4 litry) wystarcza około 120-160 ml. koncentratu rozpuszczonego w wodzie, aby osiągnąć najlepsze efekty czyszczenia.
Najlepszy dostępny preparat do mycia gaźników. Przy odpowiednim stężeniu i temperaturze rozpuszcza się nawet osad w gaźnikach które przez kilka lat nie pracowały. Elementy chromowane dostają nowego blasku a powierzchnia delikatnych dysz oraz iglic jest czysta a nie wytrawiona przez co nie zmieniają rozmiaru. Zdecydowanie polecam – Karol
Zestawy dla Mechanika
Z popularnych wśród mechaników myjek oraz najbardziej przydatnych płynów czyszczących dobraliśmy dla Państwa dwa gotowe do pracy zestawy: